Lämna följande fält tomt
Ring oss 08-32 13 90

Många patent är dyrt – rätt patent är intäktsdrivande

Webinarie - via länk

2 maj kl8-8.30

Det är inte alltid rätt att skydda det ni skapat med registreringar i form av patent, design eller varumärke. Med rätt menar vi att du måste ställa dig frågan varför du ska skydda det du skapat innan du vet om det är rätt eller inte.

När du vet att det ni skapat är en innovation (är nytt + att det har ett värde) och ni vet eller har en aning om hur ni vill använda det som en tillgång i framtiden – ja, då är det värt att överväga ett skydd.

  • Funderar ni på varför er patentportfölj är dyr?
  • Funderar ni på vad som är värt att registrera?
  • Funderar ni på om ni ska skydda överhuvudtaget?

Under 30 minuter kommer våra managementkonsulter dela med sig av ett av våra kundprojekt där vår kund stod inför frågan vad de skulle skydda för att skapa värdefulla tillgångar/intäkt från IP-värden/konkurrensfördelar i en snabbrörlig och teknikutvecklingsintensiv marknad.

Effekten blev att inte skydda alls utan satsa fullt på stöd till- och resurs i en intern organisation. En organisation redo för direkt omställning och utveckling vid snabba förändringar i efterfrågan och marknaden och då med målet att vinna volym innan nästa förändring, istället för att skapa ensamrätter som snart skulle bli ointressanta för marknaden.

Ta del av hur vår kund gick från att se skydden som konkurrensfördel till att investera i rätt innovation.

Seminariet är särskilt intressant för dig som sitter i ditt företags ledningsgrupp och har fått frågan om varför ni har skydd och varför de kostar så mycket. Även du som fått frågan hur IP och innovation kan skapa intäkt och lönsamhet på kort sikt.

Webinariet är kostnadsfritt. Du behöver tillgång till din mejl samt skärm och eventuellt hörlurar. Du kommer ansluta till mötet via länk med möjlighet att kommunicera i skrift med oss och andra deltagare.


Föreläsare

Erik Oskarsson



Det här får du som deltar

Oavsett din bransch, din storlek eller produkter så får du med dig exempel på hur det du trodde du behövde skydda kanske inte är den innovation som kommer skapa intäkt och lönsamhet.